U bent hier

FAQ

Wat gebeurt er met mijn gegevens wanneer ik een e-profiel aanmaak?

Je gegevens worden opgeslagen op het loopbaanplatform en zijn alleen toegankelijk voor jou nadat je ingelogd bent (via de inlogbutton met jouw emailadres en persoonlijke wachtwoord).

Kan iedereen mijn gegevens bekijken?

Nee, je profiel is in eerste instantie niet openbaar.

Wanneer je via je profiel solliciteert op een vacature kan de recruiter van de ontvangende organisatie jouw profiel zien. Het is ook mogelijk je profiel open te stellen voor organisaties door op het veld  “profiel zichtbaar” te klikken. Organisaties kunnen dan contact met je opnemen wanneer er een match is.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Wanneer je het wachtwoord bent vergeten, kun je deze hier opnieuw aanvragen. Vul je e-mail adres in en klik op “wachtwoord opnieuw instellen”. Binnen enkele ogenblikken treft je in je mailbox een e-mail met daarin een link naar onze website. Deze klik je aan en vervolgens kun je een nieuw wachtwoord opgeven.

Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Ja, het is mogelijk om je inloggegevens te wijzigen. Inloggen op dit platform gaat op basis van je unieke e-mailadres in combinatie met een persoonlijk wachtwoord.

Hoe wijzig ik mijn inloggegevens:

  1. Ga naar 'Mijn account' bovenaan in het topmenu;

  2. Kies vervolgens voor 'Wijzig je wachtwoord';

  3. Noteer jouw unieke e-mailadres;

  4. Noteer jouw unieke wachtwoord;

  5. Klik op 'Opslaan'.
Moet ik uitloggen?

De beveiliging van het met wachtwoord beschermde gedeelte vindt plaats door gebruik te maken van cookies. Dit is veelal een standaard functionaliteit van de browser. Het is belangrijk om te weten dat de browser je wachtwoord onthoudt. De enige en juiste manier om te zorgen dat niet iemand anders bij jouw gegevens kan, is door op uitloggen te klikken en daarna de browser te sluiten als je klaar bent.

Ontvang ik een bericht als er nieuwe vacatures zijn?

Je kunt zelf aangeven welk type vacatures je per email wilt ontvangen. Hiervoor kun je een Job Alert aanmaken. Je ontvangt nieuwe vacatures direct per mail en daarnaast worden jouw favoriete vacatures opgeslagen op je persoonlijke dashboard.

Hoe maak ik een Job Alert aan?
  1. Ga naar de vacature-pagina;
  2. Stel een zoekopdracht samen die voor jou passend is met behulp van de filters aan de rechterkant van de pagina;
  3. Geef je zoekopdracht een naam in het blok rechts op de pagina;
  4. Kies de interval waarmee je updates wilt ontvangen;
  5. Klik 'Zoekopdracht opslaan'.
Hoe bekijk ik mijn opgeslagen Job Alert?

Via de tab Job Alerts op je dashboard profiel vind je alle opgeslagen zoekopdrachten. Klik op de link om naar de vacature-pagina te gaan, je komt dan terecht bij de vacature.

Hoe verwijder ik mijn Job Alert?

Je kunt op de “verwijder “ link klikken wanneer je op je eigen profiel pagina bent. De Job-alert wordt dan verwijderd.

Hoe wijzig ik mijn Job Alert ?

Je kunt je persoonlijke zoekopdrachten niet wijzigen.
Wat je wel kunt doen is een nieuwe opdracht openen, aanpassen en deze opnieuw opslaan.
Je oude zoekopdracht kun je vervolgens verwijderen.

Welk e-mailadres wordt gebruikt?

Het e-mailadres waarmee je bent aangemeld op de website is ook het e-mailadres waarop je de vacatures ontvangt.

Mijn e-mails komen niet aan?

Het best kun je eerst kijken of je email in je SPAM-box terecht is gekomen. Wanneer dit niet zo is, neem dan contact op met de helpdesk via 020 - 334 69 93.

Wat is een Community?

Een online community is een netwerk van mensen die via het platform digitaal informatie met elkaar uitwisselen. De community’s kunnen exclusief zijn voor kennishouders of open voor iedereen. Je kunt in de community vacatures, kennis, filmpjes of bijvoorbeeld verslagen delen.

Hoe meld ik mij aan voor een Community?

Op de overzichtspagina van community’s zie je achter elke community een groene knop met “lid worden van de groep”. Bij een open groep word je na een klik op de groene knop automatisch toegelaten tot de community. Bij een gesloten community gaat je verzoek naar de communitybeheerder. Deze kan je toevoegen aan de community.

De community’s waar je toegang tot hebt zijn na aanmelding zichtbaar op je eigen dashboard je kunt nu vanaf je eigen dashboard direct naar je community’s.

Hoe maak ik zelf een Community aan?

Wanneer je een goed idee hebt voor een community nodigen we je van harte uit om deze te starten. Je kunt via info@ygp.nl je verzoek indienen en wij kijken of jouw community aansluit bij het platform. Wanneer dit zo is, registeren we je als platform beheerder en maken we een community voor je aan die jij vanaf dat moment beheert. Jij kunt dan hiervoor zelf mensen uitnodigen of afwijzen en de mensen een status van communitylid geven. De handleiding kunnen we naar je versturen.

Mijn vraag staat er niet bij aan wie kan ik mijn vraag stellen?

Voor al je overige vragen kun je een bericht sturen naar info@ygp.nl